• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCLM
  • Docencia e Investigación
  • Docencia e investigación: Año XL - Julio/Diciembre de 2015 - 2ª Época. Número 25.2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCLM
  • Docencia e Investigación
  • Docencia e investigación: Año XL - Julio/Diciembre de 2015 - 2ª Época. Número 25.2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Literature in SFL situations: Some ideas for teaching Spanish Golden Age theatre

Thumbnail
View/Open
Literature in SFL situations. Some ideas for teaching Spanish Golden Age theatre.pdf (299.9Kb)
Date
2015
Author
Vila Carneiro, Zaida
Metadata
Show full item record
Abstract
This article focuses on the main difficulties that foreign students face when they have to learn the fundamental aspects about Spanish Golden Age theatre, and read plays written throughout that period. In order to address these problems, this paper offers some useful tools for teachers of literature in SFL situations. Literature is part of the target culture, and hence it is important to foster learners’ cultural awareness; therefore, our aim is to promote students’ interest in this subject through motivating activities and encourage them to take a more active role in their learning. A student is motivated and keeps on studying literature depending on literature itself and how it is taught, that is why we, as teachers, should make an effort to turn the style of our activities into something enticing. Role plays or audio-visual aids, for instance, can help us to assist the student to assimilate the most basic schemes of the Spanish Golden Age theatre, and to reinforce contents.
 
Este artículo se centra en las principales dificultades que les surgen a los estudiantes extranjeros cuando tienen que enfrentarse a los aspectos fundamentales del teatro español del Siglo de Oro, así como a la lectura de las comedias escritas a lo largo de ese período. Con el fin de paliar estos problemas, se muestran en el presente trabajo algunos recursos e ideas útiles para los docentes de literatura en la clase de ELE. La literatura es una parte de la cultura de destino, y por lo tanto es importante que el alumnado la conozca y la tenga presente; por ello, nuestro objetivo es promover el interés de los estudiantes hacia esta disciplina, a través de actividades motivadoras, y animarles a tomar un papel más activo en su aprendizaje. Un estudiante está motivado y muestra ganas de continuar estudiando literatura, dependiendo, por un lado, de la literatura en sí misma y, por otro, de cómo esta sea enseñada; es por ello que, como docentes, debemos hacer un esfuerzo para convertir el estilo de nuestras actividades en algo atractivo. Los juegos de rol o el uso de medios audiovisuales, por ejemplo, nos pueden ayudar a conseguir que el estudiante asimile los esquemas más básicos del teatro español del Siglo de Oro y a reforzar todo tipo de contenidos.
 
URI
http://hdl.handle.net/10578/13271
Collections
  • Docencia e investigación: Año XL - Julio/Diciembre de 2015 - 2ª Época. Número 25.2

© Universidad de Castilla-La Mancha
Rectorado
C/ Altagracia, 50 13071
Ciudad Real Tfno. 926 29 53 00
Fax: 926 29 53 01

Copyright | Documentation | Other Resources | Contact Us
Ruidera

¿RUIdeRA?

Federcc
DSpace
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

© Universidad de Castilla-La Mancha
Rectorado
C/ Altagracia, 50 13071
Ciudad Real Tfno. 926 29 53 00
Fax: 926 29 53 01

Copyright | Documentation | Other Resources | Contact Us
Ruidera

¿RUIdeRA?

Federcc
DSpace