DSpace Repository

Literature in SFL situations: Some ideas for teaching Spanish Golden Age theatre

Show simple item record

dc.contributor.author Vila Carneiro, Zaida
dc.date.accessioned 2017-03-23T15:17:08Z
dc.date.available 2017-03-23T15:17:08Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Docencia e Investigación: revista Científica de Educación. 2015, 40(25.2), 11-25 es_ES
dc.identifier.issn 1133-9926
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10578/13271
dc.description.abstract This article focuses on the main difficulties that foreign students face when they have to learn the fundamental aspects about Spanish Golden Age theatre, and read plays written throughout that period. In order to address these problems, this paper offers some useful tools for teachers of literature in SFL situations. Literature is part of the target culture, and hence it is important to foster learners’ cultural awareness; therefore, our aim is to promote students’ interest in this subject through motivating activities and encourage them to take a more active role in their learning. A student is motivated and keeps on studying literature depending on literature itself and how it is taught, that is why we, as teachers, should make an effort to turn the style of our activities into something enticing. Role plays or audio-visual aids, for instance, can help us to assist the student to assimilate the most basic schemes of the Spanish Golden Age theatre, and to reinforce contents. es_ES
dc.description.abstract Este artículo se centra en las principales dificultades que les surgen a los estudiantes extranjeros cuando tienen que enfrentarse a los aspectos fundamentales del teatro español del Siglo de Oro, así como a la lectura de las comedias escritas a lo largo de ese período. Con el fin de paliar estos problemas, se muestran en el presente trabajo algunos recursos e ideas útiles para los docentes de literatura en la clase de ELE. La literatura es una parte de la cultura de destino, y por lo tanto es importante que el alumnado la conozca y la tenga presente; por ello, nuestro objetivo es promover el interés de los estudiantes hacia esta disciplina, a través de actividades motivadoras, y animarles a tomar un papel más activo en su aprendizaje. Un estudiante está motivado y muestra ganas de continuar estudiando literatura, dependiendo, por un lado, de la literatura en sí misma y, por otro, de cómo esta sea enseñada; es por ello que, como docentes, debemos hacer un esfuerzo para convertir el estilo de nuestras actividades en algo atractivo. Los juegos de rol o el uso de medios audiovisuales, por ejemplo, nos pueden ayudar a conseguir que el estudiante asimile los esquemas más básicos del teatro español del Siglo de Oro y a reforzar todo tipo de contenidos. es_ES
dc.format text/plain es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Facultad de Educación de Toledo. Universidad de Castilla-La Mancha es_ES
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_ES
dc.subject Siglo de Oro, Literatura del es_ES
dc.subject Ludificación es_ES
dc.subject Literatura es_ES
dc.subject Teatro es_ES
dc.subject Siglo de Oro, Teatro del es_ES
dc.subject ELE es_ES
dc.title Literature in SFL situations: Some ideas for teaching Spanish Golden Age theatre es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article es_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account