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dc.contributor.authorRoca Varela, María Luisa
dc.date.accessioned2017-03-23T15:46:41Z
dc.date.available2017-03-23T15:46:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationDocencia e Investigación: revista Científica de Educación. 2015, 40(25.2), 47-65es_ES
dc.identifier.issn1133-9926
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10578/13272
dc.description.abstractMost English teachers share the opinion that false friends are challenging for EFL learners and many scholars have shown it with empirical evidence (Laufer 1997; Frantzen 1998; Chacón Beltrán 2000; Palacios and Alonso 2005). The complexity of these vocabulary items has led language teachers to include them in their content syllabuses and address false friends in the EFL classroom. However, the techniques used to teach these words continue to be based on the grammartranslation method showing little originality and innovation. Thus, teachers normally resort to unappealing tasks, often translation-based activities, and boring lists of words which are often discouraging for learners. The present paper aims to propose some tasks to arouse the students’ interest in English false friends and presents a good combination of language games (e.g. hangman), visual tasks (e.g. flower-like diagrams) and online resources (e.g. blogs, mobile language learning apps) which can be useful for the teaching and learning of English false friends. Furthermore, some of the activities presented in this paper are intended to foster learner autonomy and to enhance the learners’ sensitivity towards these misleading words in real English contexts (e.g. diverted traffic). Accordingly, this paper also shows that false friends are not an occasional occurrence but many of these words are found in everyday contexts including road signs (e.g. follow diversion) or food labels (e.g. contains no preservatives). The ultimate goal of the present paper is to demonstrate that these difficult English words can be engaging and fun to learn.es_ES
dc.description.abstractLa mayor parte de los profesores de inglés nos damos cuenta de la dificultad que tienen los estudiantes con los falsos amigos y muchos eruditos han demostrado este hecho con pruebas empíricas (Laufer 1997; Frantzen 1998; Chacón Beltrán 2000; Palacios y Alonso 2005). La complejidad de estas palabras ha llevado a los profesores a incluirlos en sus programaciones para darles tratamiento pedagógico en el aula. Sin embargo, las técnicas de enseñanza utilizadas para presentar estas palabras a los alumnos son bastante tradicionales. Así, los profesores normalmente recurren a tareas poco originales, actividades a menudo a base de traducción, y listas de las palabras que resultan desalentadoras. Este trabajo propone algunas tareas más interesantes para los alumnos como pueden ser: juegos (p.ej. el ahorcado), tareas visuales (diagramas en flor) y recursos en línea (p.ej. blogs y aplicaciones de móvil) que pueden ser útiles para la enseñanza y el estudio de los falsos amigos. Además, muchas de las actividades aquí propuestas tienen como objetivo promover la autonomía del alumno y el aprendizaje por descubrimiento. De hecho, los alumnos se darán cuenta por sí mismos de que se pueden encontrar falsos amigos ingleses en contextos cotidianos como en señales de circulación o en etiquetas de alimentos. Al final de este artículo nos daremos cuenta de que los falsos amigos no solo son interesantes sino también divertidos.es_ES
dc.formattext/plaines_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherFacultad de Educación de Toledo. Universidad de Castilla-La Manchaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectFalsos amigos (Lexicología)es_ES
dc.subjectEnseñanza del ingléses_ES
dc.subjectEnseñanza de idiomases_ES
dc.subjectEnseñanza de una segunda lenguaes_ES
dc.subjectJuegoses_ES
dc.subjectTareas visualeses_ES
dc.subjectRecursos en líneaes_ES
dc.titleEnglish false friends at hand! Learning difficult English words through gameses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES


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