Show simple item record

dc.contributor.authorFaya Cerqueiro, Fátima
dc.contributor.authorChao Castro, Milagros
dc.date.accessioned2017-03-23T16:28:42Z
dc.date.available2017-03-23T16:28:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationDocencia e Investigación: revista Científica de Educación. 2015, 40(25.2), 67-82es_ES
dc.identifier.issn1133-9926
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10578/13292
dc.description.abstractThis article examines the use of three different tailored board games, designed to be played in the classroom in order to review contents seen in class in an entertaining, friendly way. In all cases contents are related to English language, including both theoretical and practical perspectives, and different methodologies such as CLIL and ESP. Students taking part in these activities were divided in small groups in order to promote cooperative learning. These ad-hoc games have been tested on students from different backgrounds, age-groups and linguistic and educational levels. All the different groups have welcomed the revision of contents in these activities, which have increased students’ motivation in second/foreign language learning.es_ES
dc.description.abstractEste artículo analiza el uso de tres juegos de mesa diferentes, diseñados con el fin de ponerlos en práctica en el aula para revisar contenidos vistos en clase de forma amena. En todos los casos los contenidos están relacionados con la lengua inglesa, incluyendo tanto aspectos teóricos como prácticos y diferentes metodologías como AICLE o inglés para fines específicos. Se dividía en grupos pequeños a los alumnos que participaban en las actividades para fomentar el aprendizaje cooperativo. Estas actividades se han probado en diferentes contextos, en alumnos de distintas edades y en diferentes niveles lingüísticos y académicos. Todos los grupos han acogido de forma muy positiva la revisión de contenidos a través de este tipo de actividades, que, además, han aumentado su motivación en el aprendizaje de la segunda lengua o lengua extranjeraes_ES
dc.formattext/plaines_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherFacultad de Educación de Toledo. Universidad de Castilla-La Manchaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectJuegos de mesaes_ES
dc.subjectAprendizaje cooperativoes_ES
dc.subjectGamificaciónes_ES
dc.subjectEnseñanza de la lengua inglesaes_ES
dc.subjectEnseñanza de idiomases_ES
dc.subjectEnseñanza de una segunda lenguaes_ES
dc.titleBoard-games as review lessons in English language teaching: useful resources for any leveles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record