DSpace Repository

Board-games as review lessons in English language teaching: useful resources for any level

Show simple item record

dc.contributor.author Faya Cerqueiro, Fátima
dc.contributor.author Chao Castro, Milagros
dc.date.accessioned 2017-03-23T16:28:42Z
dc.date.available 2017-03-23T16:28:42Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Docencia e Investigación: revista Científica de Educación. 2015, 40(25.2), 67-82 es_ES
dc.identifier.issn 1133-9926
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10578/13292
dc.description.abstract This article examines the use of three different tailored board games, designed to be played in the classroom in order to review contents seen in class in an entertaining, friendly way. In all cases contents are related to English language, including both theoretical and practical perspectives, and different methodologies such as CLIL and ESP. Students taking part in these activities were divided in small groups in order to promote cooperative learning. These ad-hoc games have been tested on students from different backgrounds, age-groups and linguistic and educational levels. All the different groups have welcomed the revision of contents in these activities, which have increased students’ motivation in second/foreign language learning. es_ES
dc.description.abstract Este artículo analiza el uso de tres juegos de mesa diferentes, diseñados con el fin de ponerlos en práctica en el aula para revisar contenidos vistos en clase de forma amena. En todos los casos los contenidos están relacionados con la lengua inglesa, incluyendo tanto aspectos teóricos como prácticos y diferentes metodologías como AICLE o inglés para fines específicos. Se dividía en grupos pequeños a los alumnos que participaban en las actividades para fomentar el aprendizaje cooperativo. Estas actividades se han probado en diferentes contextos, en alumnos de distintas edades y en diferentes niveles lingüísticos y académicos. Todos los grupos han acogido de forma muy positiva la revisión de contenidos a través de este tipo de actividades, que, además, han aumentado su motivación en el aprendizaje de la segunda lengua o lengua extranjera es_ES
dc.format text/plain es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Facultad de Educación de Toledo. Universidad de Castilla-La Mancha es_ES
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_ES
dc.subject Juegos de mesa es_ES
dc.subject Aprendizaje cooperativo es_ES
dc.subject Gamificación es_ES
dc.subject Enseñanza de la lengua inglesa es_ES
dc.subject Enseñanza de idiomas es_ES
dc.subject Enseñanza de una segunda lengua es_ES
dc.title Board-games as review lessons in English language teaching: useful resources for any level es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article es_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account