• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCLM
  • Docencia e Investigación
  • Docencia e investigación: Año XL - Julio/Diciembre de 2015 - 2ª Época. Número 25.2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCLM
  • Docencia e Investigación
  • Docencia e investigación: Año XL - Julio/Diciembre de 2015 - 2ª Época. Número 25.2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The use of rhymes and songs in the Teaching of English in Primary Education

Thumbnail
View/Open
The use of rhymes and songs in the Teaching of English in Primary Education.pdf (240.6Kb)
Date
2015
Author
García Conesa, Isabel María
Juan Rubio, Antonio Daniel
Metadata
Show full item record
Abstract
Most of us would surely agree that songs, once learned, are very hard to forget. Besides, experienced teachers of English understand the importance of using rhymes and songs in the teaching-learning process for their many benefits. Although children have an innate ability to learn any foreign language, they do not learn it properly if they find their lessons boring. In fact, children learn better through interesting activities. The main objective of this article is to emphasise the importance of using rhymes and songs in the teaching of English as a foreign language to young learners. Their functions, criteria for election and the ways of presenting them to the class will also be analysed. For this reason, rhymes and songs are very useful tools to teach them a foreign language. Actually, they are the tools that help children learn in an enjoyable and relaxed environment without the necessity of making them feel the pressure of learning a foreign language.
 
La mayoría de nosotros seguramente estaría de acuerdo en que las canciones, una vez aprendidas, son muy difíciles de olvidar. Además, los profesores de inglés comprenden la importancia del uso de rimas y canciones en el proceso de enseñanza-aprendizaje por sus muchos beneficios. Aunque los niños tienen una capacidad innata para aprender cualquier idioma extranjero, no lo aprenden bien si encuentran las clases aburridas. De hecho, los niños aprenden mejor a través de actividades interesantes. El objetivo principal de este artículo es hacer hincapié en la importancia del uso de rimas y canciones en la enseñanza del inglés como lengua extranjera a niños jóvenes. Sus funciones, criterios de elección y la forma de presentarlos a la clase también serán analizados. Por esta razón, las rimas y las canciones son herramientas muy útiles para enseñar una lengua extranjera. En realidad, son las herramientas que ayudan a los niños a aprender en un ambiente agradable y relajado, sin la necesidad de hacer sentir la presión de aprender una lengua extranjera
 
URI
http://hdl.handle.net/10578/13293
Collections
  • Docencia e investigación: Año XL - Julio/Diciembre de 2015 - 2ª Época. Número 25.2

© Universidad de Castilla-La Mancha
Rectorado
C/ Altagracia, 50 13071
Ciudad Real Tfno. 926 29 53 00
Fax: 926 29 53 01

Copyright | Documentation | Other Resources | Contact Us
Ruidera

¿RUIdeRA?

Federcc
DSpace
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

© Universidad de Castilla-La Mancha
Rectorado
C/ Altagracia, 50 13071
Ciudad Real Tfno. 926 29 53 00
Fax: 926 29 53 01

Copyright | Documentation | Other Resources | Contact Us
Ruidera

¿RUIdeRA?

Federcc
DSpace