DSpace Repository

The use of rhymes and songs in the Teaching of English in Primary Education

Show simple item record

dc.contributor.author García Conesa, Isabel María
dc.contributor.author Juan Rubio, Antonio Daniel
dc.date.accessioned 2017-03-23T16:37:31Z
dc.date.available 2017-03-23T16:37:31Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Docencia e Investigación: revista Científica de Educación. 2015, 40(25.2), 83-101 es_ES
dc.identifier.issn 1133-9926
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10578/13293
dc.description.abstract Most of us would surely agree that songs, once learned, are very hard to forget. Besides, experienced teachers of English understand the importance of using rhymes and songs in the teaching-learning process for their many benefits. Although children have an innate ability to learn any foreign language, they do not learn it properly if they find their lessons boring. In fact, children learn better through interesting activities. The main objective of this article is to emphasise the importance of using rhymes and songs in the teaching of English as a foreign language to young learners. Their functions, criteria for election and the ways of presenting them to the class will also be analysed. For this reason, rhymes and songs are very useful tools to teach them a foreign language. Actually, they are the tools that help children learn in an enjoyable and relaxed environment without the necessity of making them feel the pressure of learning a foreign language. es_ES
dc.description.abstract La mayoría de nosotros seguramente estaría de acuerdo en que las canciones, una vez aprendidas, son muy difíciles de olvidar. Además, los profesores de inglés comprenden la importancia del uso de rimas y canciones en el proceso de enseñanza-aprendizaje por sus muchos beneficios. Aunque los niños tienen una capacidad innata para aprender cualquier idioma extranjero, no lo aprenden bien si encuentran las clases aburridas. De hecho, los niños aprenden mejor a través de actividades interesantes. El objetivo principal de este artículo es hacer hincapié en la importancia del uso de rimas y canciones en la enseñanza del inglés como lengua extranjera a niños jóvenes. Sus funciones, criterios de elección y la forma de presentarlos a la clase también serán analizados. Por esta razón, las rimas y las canciones son herramientas muy útiles para enseñar una lengua extranjera. En realidad, son las herramientas que ayudan a los niños a aprender en un ambiente agradable y relajado, sin la necesidad de hacer sentir la presión de aprender una lengua extranjera es_ES
dc.format text/plain es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Facultad de Educación de Toledo. Universidad de Castilla-La Mancha es_ES
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_ES
dc.subject Niños es_ES
dc.subject Enseñanza del inglés es_ES
dc.subject Enseñanza de idiomas es_ES
dc.subject Enseñanza de una segunda lengua es_ES
dc.subject Educación Primaria es_ES
dc.subject Rimas es_ES
dc.subject Canciones es_ES
dc.title The use of rhymes and songs in the Teaching of English in Primary Education es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article es_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account