• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCLM
  • OCNOS: Revista de Estudios sobre Lectura
  • OCNOS vol.15, n.1 (2016)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Revistas de la UCLM
  • OCNOS: Revista de Estudios sobre Lectura
  • OCNOS vol.15, n.1 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prácticas lectoras en espacios de afinidad

Thumbnail
View/Open
practicas lectoras.pdf (315.5Kb)
Date
2016
Author
García Roca, Anastasio
Metadata
Show full item record
Abstract
En este trabajo se ha realizado un análisis de las actividades sociales y creativas llevadas a cabo por seguidores de la saga literaria Canción de Hielo y Fuego en la página web Los Siete Reinos. El estudio ha permitido comprobar cómo los lectores amplían y manipulan los contenidos textuales para modificar y expandir la experiencia lúdica y estética relacionada con las obras literarias: el receptor se convierte en co-creador de la obra. Este hecho evidencia la importancia de los espacios de afinidad en el proceso de recepción, ya que favorecen una interacción que va mucho más allá de la comprensión e interpretación del texto original. Desde esta perspectiva, se hace una revisión de las prácticas creativas en este escenario de comunicación para concluir que poseen un potencial formativo extraordinario con el que plantear propuestas innovadoras en el ámbito de la educación literaria.
 
In this paper we have analysed the social and creative activities carried out by followers of A Song of Ice and Fire series in the web The Seven Kingdoms. The study has revealed how readers expand and manipulate textual content in order to modify and expand the ludic and aesthetics experience related to literary works: the receiver becomes co-creator of the work. This highlights the importance of affinity spaces in the process of receiving, because it promotes interaction that goes far beyond the understanding and interpretation of the original text. From this perspective, a review of creative practices in this communicative scenario is performed to conclude that these have extraordinary learning potential through which we can come up with innovative proposals in the field of literary education.
 
URI
http://hdl.handle.net/10578/16064
Collections
  • OCNOS vol.15, n.1 (2016)

© Universidad de Castilla-La Mancha
Rectorado
C/ Altagracia, 50 13071
Ciudad Real Tfno. 926 29 53 00
Fax: 926 29 53 01

Copyright | Documentation | Other Resources | Contact Us
Ruidera

¿RUIdeRA?

Federcc
DSpace
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

© Universidad de Castilla-La Mancha
Rectorado
C/ Altagracia, 50 13071
Ciudad Real Tfno. 926 29 53 00
Fax: 926 29 53 01

Copyright | Documentation | Other Resources | Contact Us
Ruidera

¿RUIdeRA?

Federcc
DSpace