Repositorio RUIdeRA

Students, Teachers and Management Teams in Bilingual Programmes: Shared Perceptions and Areas for Improvement

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Ester Luisa Nieto Moreno de Díezmas
dc.date.accessioned 2020-02-12T19:20:31Z
dc.date.available 2020-02-12T19:20:31Z
dc.date.issued 2018-10-17
dc.identifier.citation de Diezmas, E. N. M. (2018). Students, Teachers and Management Teams in Bilingual Programmes: Shared Perceptions and Areas for Improvement. Journal of English Studies. es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10578/23530
dc.description.abstract This paper explores the shared beliefs and perceptions of students and teachers in CLIL (Content and Language Integrated Learning) programmes. Unlike in most studies, this research considers the perspectives of all categories of teachers involved when implementing CLIL, including the members of the management teams, along with CLIL programme coordinators, CLIL teachers and English teachers. A total of 114 participants from two state secondary schools located in two provinces of Castilla-La Mancha took part in the study. The instruments used for data collection were Likert type questionnaires containing between 21 and 59 questions that were supplemented with open-ended questions and interviews. Results showed various sources of tension among stakeholders, shared lay theories about bilingualism such as IDEALIZATION of the native language assistant, and revealed some shortcomings in the implementation of the bilingual programmes for issues such as coordination and shortage of resources. es_ES
dc.description.abstract Este artículo explora las creencias y percepciones compartidas de estudiantes y profesores en programas AICLE (AprENDIZAJE Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras). A diferencia de la mayoría de los estudios, esta investigación da VOZ a todas las categorías de docentes implicados en la implementación de AICLE, incluido el equipo directivo, junto con coordinadores de los programas AICLE, profesores de contenido y profesores de inglés. Un total de 114 participantes de dos escuelas secundarias públicas ubicadas en dos provincias de Castilla-La Mancha participaron en el estudio. Los instrumentos UTILIZADOS para la recopilación de datos fueron cuestionarios tipo Likert con entre 21 y 59 preguntas que se complementaron con preguntas de respuesta abierta y entrevistas. Los resultados mostraron diversas tensiones, teorías compartidas sobre el bilingüismo, como la IDEALIZACIÓN del lector nativo, y revelaron algunas deficiencias en la implementación de los programas bilingües en aspectos como la coordinación y la ESCASEZ de recursos. es_ES
dc.format application/pdf es_ES
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Universidad de La Rioja es_ES
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess es_ES
dc.subject CLIL es_ES
dc.subject Bilingual programmes es_ES
dc.subject Shared beliefs es_ES
dc.subject Teachers es_ES
dc.subject Students es_ES
dc.subject Secondary education es_ES
dc.subject AICLE es_ES
dc.subject Programas bilingües es_ES
dc.subject Creencias compartidas es_ES
dc.subject Profesorado es_ES
dc.subject Estudiantes es_ES
dc.subject Educación Secundaria es_ES
dc.title Students, Teachers and Management Teams in Bilingual Programmes: Shared Perceptions and Areas for Improvement es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article es_ES
dc.identifier.DOI http://doi.org/10.18172/jes.3564


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Buscar en RUIdeRA


Búsqueda avanzada

Listar

Mi cuenta