Show simple item record

dc.contributor.authorFuentes del Burgo, Joaquín
dc.contributor.authorHuertas Gallardo, Pedro
dc.contributor.authorTorres Aranda, Ana María
dc.date.accessioned2020-09-09T08:06:18Z
dc.date.available2020-09-09T08:06:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationENSAYOS. Revista de la Facultad de Educación de Albacete. 2019, 34 (2), 101-121es_ES
dc.identifier.issn2171-9098
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10578/25838
dc.description.abstractThere is a reduction of high school students who choose to pursue university careers related to STEM. This article describes an action to promote these disciplines through the PreCampus Project, through the offer of scientific-technical workshops to schools and secondary schools. Using surveys to the participating students, the results of the activity during the academic year 2017-18 have been analyzed. The students value the attendance to this type of activities positively but it has been found that women have less interest in engineering and architecture than men. This type of actions motivates students, providing them with a closer and more applied vision of STEM in general, and of engineering and architecture in particular. Actualmente existe una disminución de los estudiantes de enseñanza secundaria que optan por cursar carreras universitarias relacionadas con las STEM. Este artículo describe una acción de promoción de estas disciplinas a través del Proyecto PreCampus, consistente en la oferta de talleres científico-técnicos a centros educativos de enseñanza secundaria. Por medio de encuestas a los alumnos participantes se han analizado los resultados de la actividad durante el curso académico 2017-18. En estos resultados, los estudiantes han valorado positivamente la asistencia a este tipo de actividades y se ha encontrado que las mujeres tienen menos interés en la ingeniería y arquitectura que los hombres. Este tipo de acciones motivan a los estudiantes, proporcionándoles una visión más cercana y aplicada de las STEM en general, y de la ingeniería y la arquitectura en particular.es_ES
dc.formattext/plaines_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherFacultad de Educación de Albacete, UCLM
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectEnseñanza ingenieríaes_ES
dc.subjectDivulgación científicaes_ES
dc.subjectInnovación educativaes_ES
dc.subjectPromoción de la ingenieríaes_ES
dc.subjectEngineering educationes_ES
dc.subjectScientific disseminationes_ES
dc.subjectEducational innovationes_ES
dc.subjectEngineering promotiones_ES
dc.titlePromoción de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas (stem). El Proyecto Precampuses_ES
dc.title.alternativePromotion of science, technology, engineering and mathematics (stem). The Precampus Projectes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record