Show simple item record

dc.contributor.authorPanea, José Luis
dc.date.accessioned2020-09-18T10:01:27Z
dc.date.available2020-09-18T10:01:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFedro, Revista de Estética y Teoría de las Artes. 2017, 17, 80-111es_ES
dc.identifier.issn1697-8072
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10578/26020
dc.description.abstractSince his creation (1956), the Eurovision Song Contest has promoted a fiction of community through audio-visual media that here we’ll analyse through concepts of hospitality, containment, pronunciation and seriality. At first, the rising interest and victories from Eastern European countries of this show, allows a sort of “revenge of margins”, an own representation centring notions of periphery. Under the “Sing” formula, limited on three minutes, also in the “non-political” lyrics, and into a scenography display, it have been generated an own entity with the idiomatic question because of the discontinuous flux of translation and pronunciation. Also as an annual spectacle, his repetition invokes a programming through the Internet, witnessing geopolitical transformations in last sixties years’ Europe. Based on the existing thesis about it in Anglo-Saxon sphere, the objective here is to bet into a rereading of the non- sporting TV show most watched in the World from movement image aesthetics. El Festival de Eurovisión, desde su creación en 1956, ha potenciado una ficción de comunidad a través del medio audiovisual que aquí se analizará a través de cuatro conceptos: hospitalidad, contención, pronunciación y serialidad. La creciente y exitosa participación de los países “del este” de Europa en el concurso ha favorecido una “venganza de los márgenes” (Björnberg 2007), “representándose” así cierta “condición de periferia” a través de la fórmula “Canción”, limitada a tres minutos, a la temática “no política” de su letra y su despliegue escenográfico. Además, junto a la cuestión idiomática del (dis)continuo flujo de traducción/pronunciación de la gala, dicha participación genera, como espectáculo anual, una programación, siendo el Festival testigo de las transformaciones de la “Europa” de los últimos 60 años. Apoyándonos en tesis existentes el ámbito anglosajón, apostamos así por una relectura del show televisivo no deportivo más multitudinario del mundo desde el análisis y la estética de la imagen en movimiento.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Sevilla, Departamento de Estética e Historia de la Filosofíaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectEurovisiónes_ES
dc.subjectIdentidades_ES
dc.subjectHospitalidades_ES
dc.subjectEspectáculoes_ES
dc.subjectSerialidades_ES
dc.subjectEurovisión Song Contestes_ES
dc.subjectIdentityes_ES
dc.subjectHospitalityes_ES
dc.subjectSpectaclees_ES
dc.subjectSerialityes_ES
dc.titleEl Festival de Eurovisión como convocatoria para la fijación de imaginarios: hospitalidad, contención, pronunciación y serialidades_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record